Burmistrz Miasta
Burmistrz Miasta
Zadania i kompetencje Burmistrza
- Kierowanie Urzędem Miasta.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych miasta.
- Powoływanie Zastępcy Burmistrza.
- Występowanie z wnioskiem do Rady Miasta o powołanie i odwołanie Sekretarza i Skarbnika.
- Mianowanie pracowników samorządowych i dokonywanie ich oceny.
- Powoływanie rzecznika dyscyplinarnego.
- Powoływanie pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych i wyznaczenie kierownika kancelarii tajnej.
- Wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej i administratora danych osobowych.
- Przygotowanie projektów uchwał.
- Gospodarowanie mieniem komunalnym.
- Wykonywanie budżetu miasta.
- Przedkładanie uchwał Rady Miasta wojewodzie, Regionalnej Izbie Obrachunkowej i innym adresatom.
- Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków.
- Wydawanie decyzji administracyjnych.
- Powierzenie prowadzenia spraw miasta Zastępcy lub Sekretarzowi.
- Wydawanie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych.
- Zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę.
- Zgłaszanie propozycji zmian w budżecie miasta.
- Dysponowanie rezerwami budżetu miasta.
- Blokowanie środków budżetowych.
- Ogłaszanie aktów prawa miejscowego i innych uchwał.
- Informowanie mieszkańców miasta o założeniach projektu budżetu miasta, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych.
- Kieruje bieżącymi sprawami miasta i reprezentuje je na zewnątrz.
- Bezpośrednio nadzoruje działalność następujących jednostek organizacyjnych: Miejskiej Biblioteki Publicznej, Tomaszowskiego Domu Kultury, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Przedszkoli, Szkół i Gimnazjów, Ośrodka Sportu i Rekreacji.
- Powoływanie zespołów dla doraźnych celów Urzędu.